Tuesday 28 October 2014

Telur dan.........ughhhhheerrrhhhwhwhdgdhsj......

Salam semua...

Korang sarapan apa pagi ni?? Kat Malaysia ni paling2 basic pun makan roti canai @ nasi lemak kn.

Aku sekarang da xmakan da dua benda yg sedap tu....aku tukar pd thosai yg kurang minyak almaklumlah.....nk cutting (kononnya) haha.

Pagi ni aku sarapan makan 3biji telur putih. Telur kuning aku xamik sebab kolestrol...lg pun mmg aku xsuka makan.

Cakap sal telur ni aku memang xsuka dan wekkkkkkk sangat nak makan. Makan td pun paksa telan ja.entah leeeeee aku rsa loya semacam ja makan telur ni. Mngkin sebab peristiwa masa kecik dulu efek pada zaman sekarang hehehe....

Fobia aku ngan telur ni bmula msa aku darjah 4,5 cmtu...masa arwah papa aku bela ayam dua ekor. Ayam kapan xsilap aku. Ayam kapan ni nak macam ayam serama r keciknya. Nak jadi cite, lepas bertelur si ibu ayam ni leh pulak patuk telur sndiri dan makan. Aku ad r masa tu rsa ngaaaaaahuuuweeeekkkkkkkk makan kaum sendiri eeeeee...aaaaaaaa.....mual aku tengok natang ayam tu. Sjak tu lau tengok je @ makan telur ayam
(aku makan telur ayam ja..telur itik, penyu, dll xleh telan aku) aku jd xsedap tekak & perut.

Xp lau makan nasi lemak @ nasi goreng telur leh lg telan tu pun aku campur ngan sambal bnyk2 hehe...sekarang aku kena blaja skit2 cmna nk biasakan makan telur sebab telur ni sumber protein yang bagus dan antara yang paling murah dan senang nak cari. Diet aku sekarang pun terapkan high protein low carb. Abg2 yg sado2 suma ckp makan telur 1papan 1 hari..gilooo oiiiii 3bijik pun da naik merah mata aku menahan ni kan pulak 1 papan mau termuntah aku. Hmmmm....ni suma dugaan dalam proses nak rebuild new body (kononny......puihhhhh).

Ok r tu je r aku nak merapu sal telur. Adioossssssss.....

No comments:

Post a Comment