Sunday 26 October 2014

DIET, CRAVING,& PFFFTTTTTTTT........



ASSALAMUALAIKUM......

BACK TO THE BLOOOGGGGGGGG!!!!!!
Hehehe...lama x update pape dalam blog ni, bukak2, customise2 skit, bru r ada nafsu nk tengok..

Ok r, dari tajuk tu pun korang leh tau apa benda aku nak membebel mcm mak nenek ni kan?
Iyuuuurrrppppp....D.I.E.T....DIET!

bunyi punya r simple tapi nak laksana tu fuhhhh dia punya dugaan kiri, kanan, depan, belakang suma dia serang. Aku sebenarnya dalam proses nak lose bodyfat (dalam proses sangat.....) jd ilmu psal diet ni aku cari2 r jgk skit2 utk bekalan haha..

Long short, skrang ni aku try DIET
- Rendah Karbohidrat
- Rendah Lemak/Minyak
- Tinggi Protein

Awalnya memang semangat wei...leh lak 1hari xmkn pape xp MASALAHNYA.........
lepas ja waktu keje mmg jd CRAVING GILOSS2 aku bgtau ko.
aduuuuuu bila craving tu mai bukan stakat diet ja KELAUT, duit pun ikut kelaut sama mnambahkan lg frust2 tonggeng2 aku.

Lagi 1, aku blurrrrr nak makan apa sebab makanan di Malaysia ni fuhhh memang SEDAPPP xp utk menu diet aku xnmpak mana 1 patut aku stick. Orang cakap mkn nasi lemak tapi entah r bagi aku nasi macam heavy ja. kang aku makan mmg bukan sesuap xp berbakul...ohhh susah nak kawal emosi ni bila CRAVING.

Korang ada pape suggest x utk aku makan apa utk lose bodyfat??
klu ada share2 ea huhu..

bye2, next time lak.

No comments:

Post a Comment