Monday 10 November 2014

Kepenatan

Assalamualaikum...

Korg pe kabar?
Smoga sihat2 slalu...
Aku?
Aku KEPENATAN.....

Sungguh aku kepenatan, letih, lesu, haru, hiba, segala macam perasaan "down" yg xmampu aku nak luah.

Aku penat dgn jalan hidup diri sendiri, nasib diri yg memakan diri dr dalam, penat mengalah, penat menundukkan ego, penat segala macam.Sungguh.

Aku penat tgk kebahagiaan org lain, aku xdengki cuma aku perlukan sedikit "sensitiviti" dr masyarakat & orang sekeliling. Tidak perasankah mereka ttg keadaan & situasi aku?

Hendak aku luah, aku tak petah,
Hendak aku mengungkit, aku xingin,
Hendak aku marah mengamuk, apa hak aku,
Hendak aku menjerit, suara aku terbantut,
Lalu ku pendam perasaan smpai bengkak wlaupun makan diri dr dalam aku sekam jugak, aku sorok jgk.
Nak aku kongsi, tiada tempat.

Senyum aku utk melegakan org,
Diam aku utk menyedapkan hati org,
Patuh aku utk menyenangkan org,
Derita aku adakah kesah utk dorg?

Ini smua takdir Tuhan,
Sapa aku nk persoal?
Manusia aku patuh, pada tuhan juga aku berserah. Allah swt xkn uji hambany dgn ujian yg tak mampu d tanggung. Hingga hari ni aku masih dpt bertahan dengan ujian Allah swt. Smakin d uji smakin kuat , tabah perasaan dan jati diri aku yg mbesar tanpa sokongan org. Tiada apa hutang aku dgn masyarakat. Sekecil zarah rezeki yg aku dpt atas pengorbanan dan usaha aku yg tak pernah mhadap simpati org. Yg aku minta hny cuba
"fahamilah aku".

No comments:

Post a Comment